SEO

Website met visie voor organische vindbaarheid

Zoekmachineoptimalisatie, een specialisme; De websites die wij bouwen, worden door zoekmachines zoals Google heel erg goed gevonden. Onze specialiteit is het ontwerpen van zogenaamde ‘Search Engine Friendly Websites’. Ofwel, zoekmachinevriendelijke websites.

Waarom websites die niet geopimaliseerd zijn toch hoger ranken in Google
Men werkt vlijtig aan de online zichtbaarheid. Men wil bovenaan staan in Google. Hoe frustrerend is het dan, dat er nog andere websites een toppositie in de weg staan? Heel frustrerend. Vooral wanneer die websites er op het eerste gezicht niet geoptimaliseerd uitzien. Meer hierover.

Voorbeelden vindbaarheid

Het beste is de werking van de vindbaarheid te verduidelijken aan de hand van enkele van onze websites. Hieronder enkele websites met daarachter enkele relevante zoekwoord-opdrachten waarmee deze websites ook verschillende klanten aantrekken. 

Bedrijfswebsite voor Administratiekantoor Rene de Bonth; contact- en informatiewebsite

www.renedebonth.nl | Test de zoekwoorden: Boekhouder Den Bosch  – Boekhouder Vlijmen  – in Google

Bedrijfswebsite voor 2PLUS, stand- en interieurbouw; contact- en portfolio website

www.2plus.nl Test de zoekwoorden: StandbouwInterieurbouwer – in Google

Bedrijfswebsite voor Manderstotaal incl. inlog voor klanten

www.manderstotaal.eu | Test de zoekwoorden: Spouwmuurisolatie Helmond –  Geluidsanering HelmondSchilderwerken Helmond – in Google

Bedrijfswebsite voor Bouman van Bergen; visitekaartje voor- en informatie over deze natuurvoedingswinkel

www.boumanvanbergen.com | Test de zoekwoorden: Natuurvoedingswinkel – Natuurvoedingswinkel Den BoschNatuurvoedingsproductenReformhuis Den Bosch  – in Google

Wijzer.info over online vindbaarheid

Hoe werkt Google?

Google’s algoritme bepaalt de ranking. Klinkt eenvoudig, maar daar gaat het nodige achter schuil. Google’s algoritmen omvatten meer dan 200 verschillende ranking factoren. Een soort optelsom, waarvan Google de details nooit precies rijsgeeft bepaalt de ranking. Hierdoor kan het dus zo zijn dat websites die er op het eerste gezicht niet geoptimaliseerd overkomen, toch hoger ranken. Het is ook maar net hoe men ‘geoptimaliseerd’ definieert. Goede content van minimaal 300 woorden? Zeker waardevol. Maar er zijn dus nog minstens 200+ andere factoren die een dergelijke rol spelen. En niet alles is even zichtbaar voor de normale websitebezoekers.

SEO Checklist
Om stappen te maken met SEO, is het verstandig om niet teveel met de concurrentie bezig te zijn. Focus op het eigen verhaal en het verbeteren van de eigen website(s). Levert men kwaliteit? Dan zal dit Google niet ontgaan. En zo ook de  bezoekers. Onderstaande punten gaan daar gegarandeerd bij helpen:

De Website techniek
Een website kan nog zo goed geoptimaliseerd zijn, maar zonder de bijbehorende techniek zal de website toch nooit hoog scoren in de zoekmachines. Een website met een schone HTML-code, die veilig omgaat met gebruikersgegevens én compatibel is met tablets en mobiel scoort punten.

Website structuur
De structuur is belangrijk voor iedere website. Zowel vanwege de gebruiksvriendelijkheid, als voor de zoekmachines. Maak niet teveel subcategorieën onder subcategorieën en zorg voor een sitemap. Denk na over de url’s van je pagina’s, gebruik ook daar zoekwoorden (en dus niet /productpage7829 of iets dergelijks). Daarnaast zijn paginatitels en subkopjes heel belangrijk, die maken content leesbaarder. Ook voor Google, mits je de nodige H1, H2 of H3 title tags toevoegt.

Content creatie
Content moet uniek zijn. Bovendien moet content waardevol zijn: je teksten moeten antwoord geven op alle mogelijke vragen en bij voorkeur alles tot in de puntjes uitleggen. De lengte van het artikel is van minder belang, des te meer de kwaliteit van de inhoud. Google vergelijkt oveeenkomstige websites. Dus wanneer men een artikel van 500 woorden schrijft en de concurrent 2000 woorden, dan zal die concurrent waarschijnlijk hoger ranken.

Afbeeldingen en video’s
Gebruik veel visuele media, zoals afbeeldingen en bij voorkeur filmpjes. Dat zorgt voor een lagere bouncerate en een langer verblijf per pagina. Het is belangrijk dat afbeeldingen niet te groot zijn en ‘toepasselijke namen’ hebben.. Dat geldt ook voor de alt-tags van de afbeeldingen. Verwerk ook in de naamgeving de belangrijkste zoekwoorden.

Metadata
In de meta en og titel en -beschrijving, de korte tekstjes die men vindt op de zoekresultatenpagina heeft men de ruimte om bezoekers te triggeren. En om Google optimaal aan te spreken. Hou het kort, zodat alle informatie zichtbaar is en gebruik hier de belangrijkste zoekwoord(en).

Linkbuilding
Zorg voor een kwalitatief linkprofiel. Linkbuilding is heel nuttig. Zorg voor genoeg relevante links naar je website. Zo stijgt de linkpopulariteit. Zelf linken naar kwalitatieve externe websites verbetert de betrouwbaarheid daarvan voor gebruikers. Google ziet dat men de bezoekers helpt met kwalitatieve informatie. Intern linken helpt ook, mits relevant. Het is gebruiksvriendelijk voor bezoekers én verbetert de positie van meerdere pagina’s tegelijk in Google.

Domeinnaam
De leeftijd van de domeinnaam speelt ook een rol. Daar is weinig aan te doen. Wie net komt kijken moet nog betrouwbaarheid opbouwen. ‘Oude rotten in het vak’ krijgen dan doorgaans voorrang in de ranking. Wanneer een website al langer draait, heeft dat natuurlijk meer voordelen. Men heeft al langer de tijd om effectieve content te vervaardigen en een goede linkpopulariteit te verwezenlijken.

Analyse gereedschap
Heeft men Google Analytics aan de website gekoppeld? Google Analytics is een veelgebruikt stuk gereedschap waarmee men data kan verzamelen en analyseren. Het is een bron van informatie. Misschien blijkt dat men niet helemaal de juiste doelgroep aan te spreken. Of hebben bezoekers een prangende vraag, waarop ze geen antwoord vinden. Hiermee vindt men mogelijk een oplossing.

Schakel voor SEO een specialist in
Ziet men ondanks het nodige werk niet de gewenste resultaten? Dan loont het de moeite om een SEO specialist naar de website te laten kijken. Neem hieronder contact met ons op, dan is men verzekerd van een echt goed resultaat.

Zoekmachineoptimalisatie levert de ondernemer meer omzet. De meerderheid van internetgebruikers doen online-aankopen via een zoekmachine. 59% vindt via een zoekmachine producten waarvan ze nog geen kennis hebben. 85% ziet in een toppositie een bevestiging van de kwaliteit van de aanbieder.

We kunnen u diverse succesvolle voorbeelden laten zien van door ons geoptimaliseerde websites, die na drie maanden met duizenden zoektermen en zoektermcombinaties in de eerste tien pagina’s van Google vindbaar waren.

Voordelen van zoekmachineoptimalisatie zijn:
• Uitstekende vindbaarheid van de eigen onderneming of project, ongeacht het aantal bezoekers;
• Zeer uitgebreid aantal zoekwoorden waarop u gevonden wordt;
• Veel meer online bezoekers, doordat klanten uw producten of diensten veel beter vinden;
• Kwalitatieve en inhoudelijke verbetering van uw website;
• Verlengt de levensduur van uw website.
We starten met de analyse van uw website, waarbij we kijken naar de toepassing van internettechnieken, de inhoud van de website, het aantal pagina’s en de huidige ranking. Deze bevindingen resulteren desgewenst in een offerte en het stappenplan voor uw op maat gemaakte SEO-project.

Google Webmaster Guidelines
Google hanteert richtlijnen voor het inrichten van de vindbaarheid. Zie deze link: https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=nl

TWIJFELS OVER DE HUIDIGE WEBSITE
EN ONLINE VINDBAARHEID?

Wij bieden een vrijblijvende Quick-Scan van uw website en de vindbaarheid daarvan. Dit kan telefonisch en anders plannen we een afspraak met u in, waarbij we uw situatie samen doornemen. In dit gesprek zullen we verbeteringen aandragen waar mogelijk. (websitetechniek, tekstkwaliteit, zoekwoorden, beeldmateriaalgebruik, zoekmachineoptimalisatie en online advertising). Binnen 30 minuten weet u waar u met uw huidige website aan toe bent.

Makkelijk contact opnemen


Vul de Captcha in
captcha

Show Buttons
Hide Buttons
DutchEnglishGerman